    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura zaliczkowa na całą kwotę ?
    Date: Fri, 05 Jun 2009 14:19:39 +0200

    Usrobo wrote:
    > Witam
    >
    > czy można wystawić FV zaliczkową na całą wartość towaru?
    >
    > nie mam towaru na stanie, sam musze go kupić, wiec nie moge wystawić FV
    > oraz pro-forma, klient chce wpłacić całość zebym ja mogl towar kupić.
    >
    > moge wystawić fakturę vat zaliczkową na całą kwotę zeby nie musieć
    > później robić kolejnej faktury na reszte ?

    Przecież fakturę zaliczkową możesz wystawić dopiero *po* otrzymaniu
    zaliczki. Oczywiście zaliczka może być na 100% wartości zamówienia.

    Natomiast proformę, czy też mówiąc po polsku potwierdzenie zamówienia
    możesz sobie wystawiać do woli, bez względu na to czy masz towar, czy
    też go nie masz.

    Piotrek