  • Data: 2006-09-22 21:19:01
    Temat: Re: Faktura wysłana maile w pdf a druga pocztą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Sep 2006, Ja wrote:

    > Jeśli wystawię FV (nieważne że w PDF na serwerze) druknę u siebie kopię,
    > zaewidencjonuję ją u siebie, klient dokona zapłaty za tę FV na rachunek
    > bankowy - nie żadna gotówka - odprowadzę od tego wszystkie podatki to do
    > czego się tutaj przyczepiać?

    Braku "oryginału" faktury.
    PDF na serwerze NIE JEST FAKTURĄ.
    To są z p. widzenia przepisów "dane potrzebne do wystawienia f-ry".
    W formie nie przewidzianej jako "dokument pn faktura".
    Równie dobrze mozemy sobie treść (te dane) nagrać na dyktafon,
    uważasz że to będzie faktura? A jeśli nie, to dlaczego PDF miałby
    nią być?
    Jeśli zostanie ona wydrukowana - to OK.

    > To czy klient sobie tę FV wydrukuje i wywali do kosza albo da w swoje koszty
    > to mnie już mało interesuje. Nie mam wpływu na to!

    Czy wywali do kosza i czy da w koszty - nic nie obchodzi sprzedawcy.
    Ale to czy WYDRUKUJE - jak najbardziej!

    > (wiem ze US [...] i tu może coś wynaleźć).

    Cały czas do tego zmierzam!

    > Przecież jak koleś przyjdzie do mnie do biura, ja mu FV wydrukuję albo nawet
    > wyślę pocztą tak jak ma to miejsce teraz, FV nie ma ani jego ani mojego
    > podpisu, a on odrazu wywali to w kosz to co?

    To jest wszystko OK.

    > Mam lecieć do niego i przekonywać go do tego aby jednak sobie tę FV oprawił w
    ramkę?

    A po co?

    > FV wystawiam wszystkim jak leci - nieważne czy na 2 zł czy na 20000 zł.

    To OK.
    Idzie o drobiazg: wystawieniem faktury jest jej UTRWALENIE, jak to
    już ktoś zgrabnie ujął - może być na desce i może być procesem
    fotochemicznym (jak klasyczne zdjęcia) albo jakąś litografią.
    Ale ma być "pismo" i już.
    Stworzenie .DOCa, .PDFa itp nie jest "wystawieniem faktury".

    Osobiście *podejrzewam*, że obrona za pomocą "małej szkodlliwości
    społecznej" mogłaby być przed sądem skuteczna.
    Jednak z drugiej strony przepis jest jaki jest - zarówno ustawę o VAT
    (nakazującą BEZWZGLĘDNIE wystawić f-rę podmiotom gospodarczym) jak
    i KKS ("ile za to dają") cytowałem.

    > Osobom nie prowadzącym DG drukuję paragony zatem nie mam pojęcia gdzie tu
    > jest z mojej strony jakieś niedociągnięcie podatkowe

    Możliwe udowodnienie niewystawienia f-ry.
    Bynajmniej nie na podstawie braku tejże f-ry, którą świadek (!) mógł
    wyrzucić, ale za pomocą zeznań.
    Tak, mało prawdopodobne. Ale IMO możliwe. Jak świadków będzie 50...

    Po prostu zwracam uwagę iż:
    - jest przepis nakazujący wystawienie f-ry w prawidłowej formie
    - jest kara za niewystawnienie
    - prawidłową formą jest *papier*
    - sprzedawca odpowiada za wystawienie, w tym za to czy jego pracownicy,
    zleceniobiorcy i inni tacy zrobili to co zamówił.

    *Żeby była jasność*: tak, to ja broniłem tezy że *można* zlecić
    drukowanie kupującemu.
    Ale nie sugerowałem że to zdejmuje jakieś *obowiązki* z barków
    sprzedawcy.
    "Sprzedawca ma wystawic fakturę".
    :)

    pzdr, Gotfryd