    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura wyslana faxem
    Date: Sat, 20 Mar 2010 11:18:37 +0100

    On 2010-03-20 10:45, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale nie ma katastrofy, bo jeżeli kupującemu nie zależy, to i tak nie ma
    > to różnicy czy wydrukowało czy nie. Ja i tak księguję i koniec. A jeśli
    > kupującemu zależy, to sam zgłosi, że wydrukowała się plama.
    >
    > Problem byłby, gdybym ja odmawiał wydrukowania ponownie, bo plama.

    Ależ nie argumentuj zdrowym rozsądkiem bo to są podatki ...

    W pewnym uproszczeniu można przyjąć, że dla US faktura została
    wystawiona jeśli ma jedną z postaci:
    1) elektroniczną - została podpisana certyfikatem kwalifikowanym
    2) materialną - została *poprawnie* napisana/wydrukowana na papierze
    lub innym tego typu nośniku przez wystawiającego lub na jego zlecenie

    Kłopot zaczyna się wtedy, kiedy dla tego przykładu odbiorca faktury
    zezna, że "przyszedł jakiś PDF ale go nie wydrukował bo nie był mu
    potrzebny".

    Dla US oznacza to, że nigdy w obiegu nie pojawił się kwit z napisem
    *oryginał*, a co za tym idzie faktura nie została wystawiona.

    Kapewu?

    Uzasadnienie wyroku NSA rzuca nowe światło na pojęcie wystawienia
    faktury, ale jest o chyba pierwszy tego typu wyrok i IMHO jeszcze za
    wcześnie na wyciąganie zbyt daleko idących wniosków.

    Piotrek