  • Data: 2011-04-27 10:47:42
    Temat: Re: Faktura/rachunek zamiast umowy zlecenie/o dzieło?
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Kwi, 22:38, <s...@a...pl> wrote:

    > Czy zawierasz umowę sprzedaży kupując bułkę na śniadanie?
    > Czy podpisujesz umowę sprzedaży kupując bułkę na śniadanie?

    Hmmm.... pytania mam wrażenie, trochę podchwytliwe :))
    Na pewno nie podpisuję umowy sprzedaży.
    Czy ją zawieram? To zależy jak rozumieć zawarcie umowy sprzedaży?
    Jeżeli już samo kupienie "bułki na śniadanie" jest automatycznie
    uznane
    za zawarcie umowy sprzedaży, to tak - zawieram. Pytanie - czy jest to
    zawarcie umowy sprzedaży?

    > Czy faktura /rachunek/ bierze się z nieba czy jest wystawiany do wykonanej
    > usługi /wydanego towaru/, co do kórej wcześniej zawarto stosowną umowę (np.
    > sprzedaży, o dzieło, o roboty budowalne itd.)?

    Tak - faktura/rachunek bierze się z wcześniej zawartej umowy.
    Nie wiem tylko jak to jest z tym - jak już napisałem - zawarciem umowy
    sprzedaży?

    > Czy przy umowie zlecenia /umowie o dzieło/ nigdy nie wystawiłeś rachunku czy
    > tylko o nie patrzyłeś, co podpisujesz?

    Wystawiałem.
    Tutaj pojawia się kolejne pytanie - czy przy umowie zlecenia /umowie o
    dzieło/
    trzeba, czy można wystawić rachunek/fakturę?