  • Data: 2006-10-17 09:23:04
    Temat: Re: Faktura na dzieło sztuki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Oct 2006, gonia wrote:

    > a gdzie jeszcze miałby się znależć?;-) to przez ciekawość

    Mea culpa - nie doczytałem. Rzuciwszy tylko okiem jakoś tak
    mi się wydawało że 120.10 (na który powołuje się .14) zawęża
    listę przypadków 120.4 i 120.5 - i to prawda, tylko przeoczyłem
    że zawęża *obowiązywanie* .4 i .5 w ogóle.
    No to racja - bezwzględnie "podatnik może" :) (o ile może),
    thx. za obudzenie.

    > czyli problem pojawia sie, jako co został zakupiony ten obrazek:
    >
    > - jeżeli jako ST, to poniżej pół roku

    Na przykład.

    > 2. jest dziełem sztuki, to chyba zawiadomienie należało złożyć odpowiednio
    > wcześniej?

    Hm... ale konieczność zawiadomienia jest wskazana chyba tylko przy
    120.11 (w interesującym nas zakresie), czyli pozostałe przypadki
    (nie import, nie opodatkowane stawką obniżoną, nie nabyte od
    autora lub spadkobiercy co rownież upoważniałoby do stawki
    obniżonej) podpadające "tylko" pod 120.10 takiego obowiązku
    chyba nie nakładają.

    > - jakie jeszcze problemy?

    A nie wiem - primo pytam z ciekawości :), a secundo aby ew. było
    wiadomo którym elementom się przyjrzeć - bo próba rozwikłania
    naraz wszystkich "o których mowa w art" "zgodnie z art" oraz
    "w powiązaniu z art" jest z góry skazana na niepowodzenie :)

    pzdr, Gotfryd