    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura importowa - wymogi?
    Date: Wed, 5 Mar 2003 10:52:04 +0100

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > musisz
    >
    > Powaznie?
    > To tylko koszta paliwa...

    Poważnie. Jeśli stawka celna i podatek VAT to 0% to i tak nie ma to na nic
    wpływu, ale MUSI być. Jeśli będzie inna stawka - to wówczas te koszty
    (tradzę wpisywac rzetelnie - mogą zakwestionować) powiększają podstawę
    naliczania cła i VATu.

    > oraz
    >
    > HMM "Deklaracja" na fakturze brzmi dokladnie tak:
    > "towar jakis tam, szt 1.
    > Country of origin - JAPAN" i tyle. Wystarczy?

    Niestety nie. W celu zastosowania stawki preferencyjnej (a nie konwencyjnej
    jak napisałem poprzednio) na fakturze musi znaleźć się "magiczna" formułka:
    http://www.celsped.pl/przepisy/pochodzenie/zalacznik
    i_preferencyjne/nr3.doc

    Acha, wydaje mi się, że rachunek w języku japońskim nie przejdzie ;-).

    > eksportera
    >
    > SHIT. A co to za badziewie?

    Taki SAD po niemiecku (francusku/angielsku - zakladam, ze to nie bedzie
    jednak Japonia). Ale procedura w tym wypadku jest prosta. Idziesz do
    niemieckiej odprawy celnej z tym SAD-em oraz fakturą zakupu - oni tam
    przystawiają pieczątki i po krzyku. Nie jestem pewny, czy tego etapu nie da
    się po prostu pominąć - to chyba służy temu, żeby eksporter mógł nie
    naliczać swojego VAT-u do ceny.

    Pozdrawiam,
    BaLab