  • Data: 2009-07-13 14:22:37
    Temat: Re: Faktura dla nieVATowca z Irlandii od VATowca z Polski
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mati pisze:

    > Patrz tytuł posta: nie jest vatowcem ;) a dostałam numer "tax income"
    > i ten sam znalazłam na stronie cro.ie, więc raczej wszystko gra :)

    Ja tylko zwracam uwagę na to, że zgodnie z par 27 rozporządzenia o
    wystawianiu faktur

    "W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2
    oraz art. 28 ust. 3,
    4, 6 i 7 ustawy, faktura dokumentująca wykonanie tych czynności powinna
    zawierać
    numer, pod którym nabywca usługi jest zidentyfikowany na potrzeby
    podatku od wartości
    dodanej na terytorium państwa członkowskiego, innym niż terytorium
    kraju, oraz
    informację, że zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca
    usługi".

    Czyli może sobie nie być czynnym vatowcem, ale (przynajmniej wg
    powyższych przepisów) ma podać do faktury numer, pod którym jest do
    potrzeb vat identyfikowalny w swoim kraju :)

    pzdr