  • Data: 2009-07-11 08:54:20
    Temat: Re: Faktura dla nieVATowca z Irlandii od VATowca z Polski
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Jul 2009, mati wrote:

    > Przeanalizowałam jeszcze raz, co mi tłukł do głowy dzisiaj ten kolega
    > księgowy i wyszło mi, że wg niego owa Irlandka nie jest podatnikiem,
    > bo nie ma nipu ue

    Ale powyższe stwierdzenie zawiera bład w kategorii "kot
    nie jest ssakiem, bo ptaki mają skrzydła" ;)
    W przypadku *usług* fakt bycia podatnikiem z identyfikacją dla
    dostawy *towarów* najwyraźniej się nie liczy (a przynajmniej
    z zapisków tak mi wychodzi) - zaś podatnik zwolniony to (przecież)
    nadal podatnik.

    > Nie rozumiem tylko jak można uważać, że ona nie jest
    > podatnikiem.

    Zapytaj gościa o sprawę wyżej - czy zgadza się ze stwierdzeniem,
    że "podatnik" i "zarejestrowany podatnik zidentyfikowany na potrzeby
    transakcji wewnątrzwspólnotowych" to nie ten sam zbiór podmiotów,
    zaś w przypadku usług ustawa *nie* odwołuje się do faktu identyfikacji
    (liczy się sam fakt bycia podatnikiem).

    pzdr, Gotfryd