  • Data: 2011-09-23 23:25:35
    Temat: Re: Faktura VAT na firmę - muszę ewidencjonować ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Sep 2011, Marek wrote:

    > Zakupiłem na fakturę stację lutowniczą, jednak okazało się, ze spełnia moich
    > wymagań. Czy mogę nie wciągać takiej stacji w koszty i wogóle nie
    > ewidencjonowac tej faktury, skoro chcę tą stację odsprzedać za niższą cenę ?

    Jesteś świadom, że "grupowicz otrzymuje odpowiedź na to o co pytał,
    a nie na to o czym być może myślał"? ;)
    Odpowiedź 2xTAK widzę ;) (i w zupełności się zgadzam, w końcu na
    KPiR nie ma obowiązku ewidencjonować kosztów ogólnych nie wymienionych
    w szczególnych przypadkach - a to ani robocizna, ani towar handlowy).

    Ale mam pytanie uboczne, tak z ciekawości: a co Ty chcesz zrobić
    z przychodem z tej sprzedaży?
    Towar "nowy w rozumieniu VAT" (albo jak kto woli: "nieużywany
    w rozumieniu VAT"), sprzedany z uzasadnieniem że "nie nadaje się
    do DG" (wniosek: nabyty *w celu* DG)... no to mnie intryguje
    owa sprzedaż ;)

    pzdr, Gotfryd