eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFaktura VAT kiedy?Re: Faktura VAT kiedy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "bebefirst" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT kiedy?
    Date: Sat, 27 Oct 2007 14:35:48 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 56
    Message-ID: <ffvbli$8jt$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <ffqq34$2or$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710252259400.2184@athlon64>
    <ffr392$pt9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710262353310.2736@athlon64>
    <ffuvpo$bao$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: een194.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1193488883 8829 83.14.221.194 (27 Oct 2007 12:41:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Oct 2007 12:41:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:190535
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ffuvpo$bao$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Gotfryd Smolik news wrote:
    >
    >> On Thu, 25 Oct 2007, mvoicem wrote:
    >>
    >>>> bo jak ktoś powie że robią to "w staraniu o klienta"
    >>>> to uwierzę w odniesieniu do paru procent
    >>>
    >>> Oprócz zwrotu towaru itd są jeszcze inne prawa konsumenckie (choćby ta
    >>> niezgodność towaru z umową). Prosząc o fakturę na firmę klient niejako
    >>> zrzeka się tych praw, więc dla sprzedawcy to jest korzystne.
    >>
    >> Nie wiem, czy dość jasno napisałem co mam na myśli.
    >> Dokładnie to co piszesz :)
    >>
    >>> Więc nie w staraniu o klienta, ale w staraniu o siebie.
    >>
    >> Ale NIE JEST KORZYSTNE tolerowanie takiego stanu, w którym klient
    >> najpierw bierze paragom i *NIE INFORMUJE* iż zakup jest "na firmę",
    >> a dopiero po "pobawieniu się sprzętem" ujawnia fakt, iż zakup jest
    >> na cele DG.
    >
    > Nie jest korzystne, ale "ukaranie" spowoduje że *ten klient* i
    > ewentualnie
    > jego znajomi już więcej tak nie zrobią. To z jednej strony.
    >
    > Z drugiej strony taki klient któremu sie odmówi wystawienia
    > faktury, ma
    > ciągle uprawnienia konsumenckie, z których może skorzystać. A ponieważ
    > jest
    > wkurzony na sprzedawcę że nie może odliczyć kosztów, tym chętniej
    > skorzysta
    > ze swoich praw.
    >
    > Więc co jest dla sprzedawcy korzystniejsze - danie nauczki
    > klientowi (wiem,
    > bezcenne, tylko ciutkę niewymierne), czy przyjęcie od klienta oświadczenia
    > które znaczy mniej więcej tyle co "ninejszym wszystkich praw wynikających
    > z
    > Ustawy o costam konsumenckim, w szczególności z reklamowania z tytułu
    > niezgodności z umową" ?
    >
    >> Przed ujawnieniem faktu że "chce f-rę na firmę" ma możliwość
    >> skorzystania z praw, które mu nie przysługują, bo zgłosi się jako
    >> "konsument". IMO takie postępowanie wyczerpuje znamiona KK "oszustwo" :)
    >
    > Być może, ale nie do udowodnienia :)
    >
    > p. m.

    Wielkie Dzięki za wyjaśnienia, przemyślę temat
    bebefirst


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1