  • Data: 2006-03-28 17:47:01
    Temat: Re: FISKUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Mar 2006, Jano wrote:

    > Dowiedz się u fiskusa bo ja mam wieści że to jest 2zł (przy podatkach).

    To jest bliżej 8 zł *odsetek*, 2 zł było dawniej :)
    Dokładniej AFAIK działa tak:
    - jak podatnik nie zapłaci, to nie tragedia, bo karalne jest
    "uporczywe niepłacenie" (jakby US go wezwał do wpłacenia tej
    złotówki i WTEDY by nie zapłacił....)
    - a odsetki nie rosną

    +++ Ordynacja +++
    Art. 54.
    § 1. Odsetek za zwłokę nie nalicza się:
    [...]
    5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu
    państwa, jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby trzykrotności
    wartości opłaty dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za
    polecenie przesyłki listowej,
    [...]

    Więc jak odsetki za 5 lat nie przekroczą tych 8 zł to musiałby być
    bardzo nudzący się urzędnik żeby posłać polecony za 8,80 domagając
    się wpłaty.
    Pasuje ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd