  • Data: 2013-05-14 23:27:13
    Temat: Re: Ewidencja sprzedaży uproszczona
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 May 2013, r...@g...com wrote:

    > Może jestem nadgorliwy, ale czy zamiast "nieudokumentowanej fakturami",
    > nie powinno być "nieudokumentowanej rachunkami"?

    Nawet jest, przynajmniej w obowiązującej wersji :)
    Sprawdź w przepisie.

    > Może się głęboko mylę, ale moim zdaniem kolumna "Obrót ze sprzedaży
    > towarów i usług nieudokumentowanych fakturami (rachunkami)" wystarczy
    > za całą ewidencje sprzedaży nieudokumentowanej,

    ZA SPRZEDAŻ NIEUDOKUMENTOWANĄ IDZIE SIĘ SIEDZIEĆ!
    "Kolumna" o której piszesz stanowi właśnie dokument przychodowy :)
    IMO nie ma tak dobrze jak piszesz, w zależności od "sposobu
    pobrania" przychodu mogą być wymagane inne dokumenty pomocnicze,
    IMVHO fakt prowadzenia ewidencji nie uprawnia do pomijania
    wymogów, które dotyczyłyby przypadku wpisywania tych samych
    przychodów bezpośrednio do księgi - czyli par.12 i dalsze.

    Zastrzegam, że nie ma ograniczeń na przychodowe dowody
    wewnętrzne, więc np. "przychód kasowy" na podstawie dowodu
    wewnętrznego wydaje się OK.
    Trzeba popatrzeć na to tak: przedsiębiorca nie musi wszystkich
    czynności dokonywać osobiście, więc skarbówka chciałaby wiedzieć,
    kto np. 14.V br. przeliczył pieniądze do potraktowania jako
    dochód ze sprzedaży - w razie machlojek wiadomo komu dać
    mandat.

    > bo obejmuje całą sprzedaż nieudokumentowaną fakturami (rachunkami)?

    Ale pytanie brzmi: *JAK* tę sprzedaż określiłeś?
    Na podstawie czego?
    Par.12. zawiera "listę rzeczy wpisywalnych do księgi"...

    > Natomiast kolumna "Razem narastająco od początku roku" wystarczy
    > jako ewidencja dla potrzeb VAT, bo zawiera CAŁY obrót firmy - zarówno
    > udokumentowany, jak i nie udokumentowany fakturami - po prostu
    > WSZYSTKO?

    Po prostu powiadasz...

    To jeszcze wyjaśnij gdzie w tym "po prostu" w sumie
    jednej kolumny masz przychody nie będące obrotem, na przykład
    odsetki bankowe, kary umowne i inne takie, oraz obrót nie
    będący przychodem, czyli np. przekazanie środków materialnych
    na potrzeby osobiste.
    Na deser jeszcze dorzucamy "zdarzenia gospodarcze" stanowiące
    "normalnie" przychód i obrót, dla których jednak data obowiązku
    przychodowego nie pokrywa się z datą obowiązku dla VAT
    tudzież takie w których "podzdarzenie" podlega tylko pod
    jeden z tych obowiązków, tak jak przykładowo zaliczka.

    I już będziemy w domu :)

    pzdr, Gotfryd