  • Data: 2013-05-14 23:33:28
    Temat: Re: Ewidencja sprzedaży uproszczona
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 May 2013, p...@g...com wrote:

    > Czy mógłbyś wskazać konkretny przepis w prawie, który o tym mówi?

    Powiem tak: jak jeszcze nie czytałeś TEGO rozporządzenia,
    to chyba czas ku temu :)
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20130511,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html
    Konkretnie idzie o par.8.2, urywek: "datę uzyskania przychodu
    nieudokumentowanego fakturami, rachunkami oraz kwotę"

    > Księgowa prowadzi mi takę ewidencje sprzedaży w której również jest napisane:
    > "sprzedaż nieudokumentowana"

    Jakby Ci to powiedzieć: czy ta ewidencja NIE JEST dokumentem?
    :D

    > oraz "sprzedaż udokumentowana", a nie ma nic o fakturach.
    > Od początku wydawało mi się to trochę dziwne,

    Autor opisu zdecydowanie nie miał podczas pracy jednego
    promila, a co najmniej trzy ;)
    Inna sprawa, że zły tytuł nie jest powodem do ukarania, dopóty
    "właściwe" wpisy są jednoznacznie w ewidencji.
    IMVHO tytułów może w ogóle nie być, o ile z wpisów wynika,
    jakie jest "źródło" danego wpisu (znaczy faktura, rachunek,
    nota lub inny podobny kwit, rozliczenie gotówkowe kasy
    itede)

    > ale nie mogę znaleźć konkretnego przepisu, który o tym mówi.

    Niemożliwe!
    :)

    pzdr, Gotfryd