  • Data: 2003-05-20 21:54:36
    Temat: Re: Eksport programu przez internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 May 2003, Arkadesh Dreadful wrote:

    >+ Użytkownik "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl> napisał [...]
    >+ W drugim eksportujesz licencje na uzytkowanie programu. W obydwu przypadkach
    >+ eksportujesz uslugi, nie towar.

    No to ja się sprzeciwiam :)
    Jak usługi - to w celu wyeksportowania powinien chyba wyjechać ? ;)
    Uważam że to są prawa majątkowe, nie usługi ! Fakt objęcia VATem
    może zmienić klasyfikację na potrzby VATu (tj. że będzie inna
    niż dla KC i podatku dochodowego), jednak...wtedy raczej "towar"
    niż "usługa" :)

    >+ Jesli bys chcial eksportowac towar to
    >+ musialby miec on fizyczna reprezentacje i czekala by cie zabawa z Urzedem
    >+ Celnym, a po co ci to....

    Dwa pytania:
    - czy w mentalności urzędników (w tym celników) "licencja" czasem
    nie istnieje w odniesieniu do "papieru wartościowego" pt. "sztuka
    kartki z upoważnieniem do używania, może być z hologramem" ? :)
    - czy uważasz że energia elektryczna to usługa, a jeśli jednak nie to
    jaką ma "fizyczną reprezentację" ? Do czego SAD przypinają ? ;)

    >+ Aha... to wszystko co napisalem, to efekt moich sieciowych poszukiwan, na
    >+ wszelki wypadek napisalem zapytania do US, co do tej sprzedazy licencji, ale
    >+ raczej wyglada to tak jak napisalem i podlega 0% VAT

    W to też nie wątpię :), ale prądu się czepiałem nie bez kozery.
    W końcu przesyła się tak jak e-maile ;) (znaczy: drutami :)).

    A odpowiedzią US się pochwal :) (która Izba ? Będzie link :))

    pozdrowienia, Gotfryd