  • Data: 2002-05-09 13:54:33
    Temat: Re: EŚT - wyprowadzenie środka z ewidencji
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:abdkno$anv$1@news.tpi.pl

    > Ale wprowadzając auto do ewidencji nadajesz mu wartość początkową,
    > którą potem poprzez odpisy amortyzacyjne wprowadzasz w koszty. Po
    > pięciu (np.) latach sprzedajesz samochód po cenie z reguły niższej
    > niż wartość początkowa.

    A to już brzmi zupełnie logicznie. Zapomniałem o amortyzacji. Przepraszam, ale
    zasugerowałem się niedawno czytanym wątkiem o nieujawnionych środkach
    trwałych... słowem, wpadłem na pomysł traktowania samochodu prywatnego tak,
    jak nieujawnionego środka trwałego w DG. Czyli ewidencji kosztów eksploatacji
    bez ewidencji przebiegu, z jednoczesnym pominięciem amortyzacji (bo przecież
    ST nie ma w ewidencji)... bo przecież można?

    Ale mam jeszcze jedno konkretne pytanie: w którym momencie należy zapłacić ten
    podatek dochodowy? W momencie wyprowadzenia ST z ewidencji? Czy w momencie
    sprzedaży? Czy ew. okres przerwy między obiema czynnościami jest jakoś
    uregulowany?

    M.