  • Data: 2004-10-15 20:54:04
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza a konta bankowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Oct 2004, RR wrote:
    [...]
    >+ grupy zaczelam rozumiec sens jego posiadania. Mam jednak takie pytanie: czy
    >+ przy kazdym rachunku jaki chce oplacic przelewem z konta musze uzywac do
    >+ tego konta firmowego, czy moge to robic z konta prywatnego?

    "Rachunku" powiadasz...
    No to najpierw ZASTRZEŻENIE: wręcz malkontenctwo mi już sugerowano
    w zakresie zastrzeżeń dotyczących konta :)
    Mało, na "pytanie Karola" (AFAIR) dotyczące wskazania ewentualnych
    sankcji KARNYCH zdaje się nie otrzymało jasnej odpowiedzi.
    Niemniej... marudzę czasami :)

    Ad rem: czy takie konto *osobiste* :) (przecież "firmowe" TEŻ
    jest prywatne !) chcesz uznać za "służące do prowadzenia DG" ?
    Bo przecież jak będziesz regularnie go w tym celu używał to
    będzie "służące". Tak ?
    No to weź np. art. 14.2.5 ustawy o podatku dochodowym osób
    fizycznych: polecam www.podatki.pl, zarejestrować się :),
    mają ustawy w HTMLu :) - albo "urzędowy" tekst znajdziesz na
    isip.sejm.gov.pl ale w .PDFie
    Polecam "osobiste" przeczytanie (na początek tego punktu, może
    całego ustępu 2 a może całego art. 14 :) - a później RESZTY :)).

    I co, wpiszesz do KPiR czy nie ?
    IMHO - fakt że bank ściągnął już podatek "osobisty" - art.30a.1.1
    - nie ma nic do rzeczy... :]

    >+ Chodzi mi przede
    >+ wszystkim o wrzucanie w koszty owych rachunkow /KPiR/, czy moze byc z tym
    >+ problem?

    A rozliczasz się kasowo czy memoriałowo ?

    Acha: akcentowałem "rachunki". Podatki i ZUS to *może* być inna sprawa
    - przynajmniej dopóki jesteś 1-osobową DG nie zatrudniającą nikogo
    (również na "dzieło i zlecenie" !) to owe daniny płacisz TY.
    A nie "firma" :)
    No i na deser... a co ci szkodzi jakieś konto w banku internetowym,
    bo podejrzewam że chodzi ci o "tanie przelewy" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)