  • 1. Data: 2004-10-15 17:41:34
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza a konta bankowe
    Od: "RR" <r...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Ostatnio zastanawialam sie sporo nad kwestja posiadania konta prywatnego,
    kiedy konieczne jest posiadanie konta firmowe, ale po przejrzeniu archiwum
    grupy zaczelam rozumiec sens jego posiadania. Mam jednak takie pytanie: czy
    przy kazdym rachunku jaki chce oplacic przelewem z konta musze uzywac do
    tego konta firmowego, czy moge to robic z konta prywatnego? Chodzi mi przede
    wszystkim o wrzucanie w koszty owych rachunkow /KPiR/, czy moze byc z tym
    problem?

    Z gory przepraszam jezeli pytanie wydaje sie glupie, ale w pewnych
    kwestjach zwiazanych z dzialalnoscia gospodarcza jestem zielona.

    Pozdrawiam
    RR
    /swierzo upieczony przedsiebiorca :)/

  • 2. Data: 2004-10-15 20:54:04
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza a konta bankowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Oct 2004, RR wrote:
    [...]
    >+ grupy zaczelam rozumiec sens jego posiadania. Mam jednak takie pytanie: czy
    >+ przy kazdym rachunku jaki chce oplacic przelewem z konta musze uzywac do
    >+ tego konta firmowego, czy moge to robic z konta prywatnego?

    "Rachunku" powiadasz...
    No to najpierw ZASTRZEŻENIE: wręcz malkontenctwo mi już sugerowano
    w zakresie zastrzeżeń dotyczących konta :)
    Mało, na "pytanie Karola" (AFAIR) dotyczące wskazania ewentualnych
    sankcji KARNYCH zdaje się nie otrzymało jasnej odpowiedzi.
    Niemniej... marudzę czasami :)

    Ad rem: czy takie konto *osobiste* :) (przecież "firmowe" TEŻ
    jest prywatne !) chcesz uznać za "służące do prowadzenia DG" ?
    Bo przecież jak będziesz regularnie go w tym celu używał to
    będzie "służące". Tak ?
    No to weź np. art. 14.2.5 ustawy o podatku dochodowym osób
    fizycznych: polecam www.podatki.pl, zarejestrować się :),
    mają ustawy w HTMLu :) - albo "urzędowy" tekst znajdziesz na
    isip.sejm.gov.pl ale w .PDFie
    Polecam "osobiste" przeczytanie (na początek tego punktu, może
    całego ustępu 2 a może całego art. 14 :) - a później RESZTY :)).

    I co, wpiszesz do KPiR czy nie ?
    IMHO - fakt że bank ściągnął już podatek "osobisty" - art.30a.1.1
    - nie ma nic do rzeczy... :]

    >+ Chodzi mi przede
    >+ wszystkim o wrzucanie w koszty owych rachunkow /KPiR/, czy moze byc z tym
    >+ problem?

    A rozliczasz się kasowo czy memoriałowo ?

    Acha: akcentowałem "rachunki". Podatki i ZUS to *może* być inna sprawa
    - przynajmniej dopóki jesteś 1-osobową DG nie zatrudniającą nikogo
    (również na "dzieło i zlecenie" !) to owe daniny płacisz TY.
    A nie "firma" :)
    No i na deser... a co ci szkodzi jakieś konto w banku internetowym,
    bo podejrzewam że chodzi ci o "tanie przelewy" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)