    From: Voytek <w...@g...nllll>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dyskryminacja samotnych matek - swiadczenia rodzinne
    Date: Thu, 29 Sep 2005 14:31:53 +0200

    Iwona W. napisał(a):
    > Witam,
    > jestem samotna matka na urlopie wychowawczym. Dzisiaj bylam w MOP-sie gdzie
    > pani poinformowala mnie ze poniewaz nie mam wyroku sadowego dotyczacego
    > alimentow nie naleza mi sie rzadne swiadczenia rodzinne.

    No niestety mamy takie pop........ przepisy, że niestety nic się Tobie
    nie należy. Dodatek wychowawczy (tak to się teraz nazywa) czy dodatek z
    tytułu samotnego wychowywania dziecka są, jak sama nazwa wskazuje,
    dodatkami do zasiłku rodzinnego. Tenże przysługuje właśnie w momencie
    gdy masz wyrok sądowy o alimenty, a ojciec dziecka tych alimentów nie
    płaci. Jeśli płaci dobrowolnie, to nic to nie zmienia - nie masz wyroku
    sądowego. Pozostaje tylko - zawrzeć związek małżeński lub poprosić
    pracodawcę o wypowiedzenie umowy o pracę i pobieranie zasiłku dla
    bezrobotnych :)

    Pozdrawiam
    Voytek