  • Data: 2015-07-11 18:31:37
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-11 o 18:11, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale jakiś system, choćby wewnętrznej księgowości musi być.

    No i jest - na kartce, czy innym excelu rodzice sobie zapisują ile
    składek weszło, ile składek wyszło i na co.

    > RR w
    > naszej szkole ma taką osobę, ,,księgową'', która zarządza kasą w imieniu
    > RR i nie jest to księgowa szkolna.

    Niesamowite, amajzing ;) Tylko w czym to wadzi co ja piszę?

    > No i pozostaje sprawa własności. Skoro faktura jest na MMM, to on jest
    > właścicielem? A kupił nie za swoje pieniądze... A jak się obrazi za pół
    > roku i zabierze urządzenie? Albo umrze i spadkobiercy się zgłoszą? A co
    > z gwarancją?

    Otóż to. Tu jest problem. Tylko że kupno na RR go nie rozwiązuje, bo RR
    także nie jest właścicielem tego czegoś, z powodów, o których już tu
    wielokrotnie pisałem. Chcąc być poprawnym formalnie, wszyscy rodzicie
    muszą kupić coś wspólnie, a w praktyce to albo kupuje jeden, albo na
    jakieś nierzetelne faktury "na RR", co nie powoduje i tak potem
    praktycznych konsekwencji, bo "nikt się nie zgłasza ze spadkiem".

    > Wg mnie, jeżeli istnieje jakaś organizacja i ma fundusze, to powinna być
    > uregulowana prawnie, choćby jak stowarzyszenie.

    A po co?

    > No widzisz, bo tak to funkcjonuje w praktyce. I Co Pan Im Zrobisz? Po
    > prostu prawo nie nadąża widać za społecznym zapotrzebowaniem.

    Nie widzę tutaj żadnej potrzeby regulowania prawnego czegokolwiek. Tylko
    odrobiny zrozumienia i przez rodziców, i przez takich jak ty, o co w tym
    wszystkim chodzi.

    --
    Liwiusz