  • Data: 2002-05-27 21:37:13
    Temat: Re: Dwa pytania - o VAT i o telefon
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 May 2002, Tobi wrote:

    >+ Pytanie 1
    [...]
    >+ Od czego jeszcze nie moge odliczac VATu?

    Optymista (że mu wyłożą jednym słowem). Na przykład
    od hoteli w ramach delegacji :] (bo to podpada pod
    "usługi turystyczne").
    Nie licząc pułapek pt. "co pod co podpada" to weź
    w garść ustawę o VAT, np:

    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1

    i przejrzyj wyłączenia.

    >+ Pytanie 2
    >+ Mam w domu i jednoczesnie w miejscu wyk. dzialalnosci (to to samo
    >+ miejsce :) dwie linie telefoniczne.
    [...]
    >+ Idac dalej tym tropem - jestem os. fizyczna, nazwa firmy to XXX Imie
    >+ Nazwisko. Czy MUSZE robic cesje? Moze wystarczy f-ra wystawiona na
    >+ imie nazwisko? Zaznaczam, ze mam 2 linie telefoniczne, w koszty
    >+ wrzucalbym jedna.

    Idąc dalej tym tropem, to chciałbyś żeby wszystko działało obosiecznie ?
    (i urzędy *też* mogły uważać wedle uznania co twoje osobiste
    a co należy do DG ?)

    Pozdrowienia, Gotfryd