  • 1. Data: 2002-05-27 15:42:17
    Temat: Dwa pytania - o VAT i o telefon
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Pytanie 1
    Prowadze DG, jestem vatmanem, KPiR.
    Od czego NIE MOGE odliczac VATu? Wiem, ze od paliwa (samochod
    dzierzawie od innej firmy, do 500 kg, osobowy) oraz od samej dzierzawy
    (chociaz nie do konca wiem dlaczego). Od czego jeszcze nie moge
    odliczac VATu?

    Pytanie 2
    Mam w domu i jednoczesnie w miejscu wyk. dzialalnosci (to to samo
    miejsce :) dwie linie telefoniczne.
    Moglbym jedna z nich przepisac na firme (cesja) i wliczac calosc
    (razem z abonamentem) w koszt bez billingow?
    Idac dalej tym tropem - jestem os. fizyczna, nazwa firmy to XXX Imie
    Nazwisko. Czy MUSZE robic cesje? Moze wystarczy f-ra wystawiona na
    imie nazwisko? Zaznaczam, ze mam 2 linie telefoniczne, w koszty
    wrzucalbym jedna.

    --
    - Tobiasz 'Tobi' Szlęk ------------\ ---- aukcje w sieci -------\
    - www.rower.xcom.pl -Rower OnLine- / ------------ www.adico.pl -/

  • 2. Data: 2002-05-27 21:37:13
    Temat: Re: Dwa pytania - o VAT i o telefon
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 May 2002, Tobi wrote:

    >+ Pytanie 1
    [...]
    >+ Od czego jeszcze nie moge odliczac VATu?

    Optymista (że mu wyłożą jednym słowem). Na przykład
    od hoteli w ramach delegacji :] (bo to podpada pod
    "usługi turystyczne").
    Nie licząc pułapek pt. "co pod co podpada" to weź
    w garść ustawę o VAT, np:

    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1

    i przejrzyj wyłączenia.

> [...]
    >+ Nazwisko. Czy MUSZE robic cesje? Moze wystarczy f-ra wystawiona na
    >+ imie nazwisko? Zaznaczam, ze mam 2 linie telefoniczne, w koszty

    Idąc dalej tym tropem, to chciałbyś żeby wszystko działało obosiecznie ?
    (i urzędy *też* mogły uważać wedle uznania co twoje osobiste
    a co należy do DG ?)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-28 12:03:28
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205272327320.10791-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    > od hoteli w ramach delegacji :] (bo to podpada pod
    > "usługi turystyczne").
    > Nie licząc pułapek pt. "co pod co podpada" to weź

    No, niestety trzeba poczytać. Powklejej sobie co ciebie dotyczy i wydrukuj
    aby mieć pod ręką

> [...]
    >
    > Idąc dalej tym tropem, to chciałbyś żeby wszystko działało obosiecznie ?
    > (i urzędy *też* mogły uważać wedle uznania co twoje osobiste

    Godfryd ma na mysli że jak nie rozdzielisz dokładnie co jest kosztem firmy a
    co nie to US też może nie rozdzielać na twoją niekorzyść. Przepisz w TP
    abonenta na firmę i masz czystą sprawę. Inaczej mogą być jakieś niejasności
    i kłopoty.

    WS