    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Drugi oddzial biura
    Date: Mon, 14 Jul 2003 09:07:59 +0200

    On Mon, 14 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Dnia 12 lipca 2003 o godzinie (13:58:51) napisano:
    >+ MK> Witam,
    >+
    >+ MK> Mamy taki maly problem formalny.
    >+ MK> Jest Firma (Sp. z o.o.) ktora ma jedna siedzibe (biuro)
    >+
    >+ Siedziba jest miejscowosc, a nie konkretny punkt (adres) w tej
    >+ miejscowosci.

    Z głowy (czyli z niczego) ale zapamiętane z jakiegoś poradnika:
    "jak rejestrujesz spółkę to jako siedzibę podawaj miejscowość, bo KSH
    nie wymaga
    ^^^^^^^^^^ [podkr. moje]
    podawania dokładnej lokalizacji a podając np. ulicę narobisz
    sobie kłopotów, bo w razie przenoszenia lokalizacji biura
    będziesz musiał zmieniać umowę...."
    [...]
    >+ MK> (we wpisie w sadzie jest siedziba: Gdansk - bez ulicy)
    >+
    >+ Prawidlowo - inaczej sie nie da.

    Właśnie nie wiem... !
    To że KSH nakazuje *osobno* podawanie siedziby i adresu spółki
    wcale nie znaczy (IMO) że jako siedziby nie można podać adresu :)
    Jak to wywiodłeś, a jakbyś miał - to jakieś orzeczenie (odmowa
    rejestracji, a dokładniej - jej uzasadnienie) byłoby na miejscu :)

    >+ MK> Czy jest mozliwosc wystawiania faktur VAT w oddziale z adresem siedziby itp.
    >+
    >+ Ten "oddzial" tez jest w znaczeniu potocznym (jako punkt sprzedazy,
    >+ nothing more),

    Sprzeciw.

    Przedsiębiorca może:
    - wystąpić do US o zgodę na prowadzenie oddzielnej KPiR dla poszczególnych
    miejsc prowadzenia DG (chyba w rozp. ds. KPiR), nie wiem jak przy PK
    ale pewnie coś podobnego występuje
    - wystąpić do US o uznanie poszczególnych oddziałów (chyba tam jest:
    "znajdujących się w innych miejscowościach") za osobnych podatników
    VATu (dostają własne NIPy, chyba zapisano w ustawie o VAT albo o NIP).

    >+ wiec oczywistym jest, ze mozesz sie poslugiwac adresem
    >+ siedziby.

    Tego nie podważam :)
    Sprzeciwiam się kategorycznie ww. określeniu "nothing more" !

    [...]
    >+ Jesli bedziesz sie poslugiwal tylko adresem punktu sprzedazy, spolka
    >+ bedzie trudniejsza do namierzenia w KRS, co jest niezgodne z duchem
    >+ przepisow KSH.

    ...i PDG. Pełna zgoda. Niemniej stosik faktur na których mam dwa
    adresy (adres siedziby i oddziału) mam :)

    >+ Serdecznie pozdrawiam,

    ...wzajemnie :)
    - Gotfryd
    (czepiajacy się z przypływu dobrego a nie złego humoru i wnoszący
    o nie urywanie kończyn z tego powodu :))