  • Data: 2003-01-23 09:31:17
    Temat: Re: Dowod ubezpieczenia zdrowotnego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik kunta napisał:

    > Osobom prowadzacym DG ksiazeczki zdrowia wydaje ZUS ale ich nie podbija co
    > miesiac.
    > W przypadku wizyty w przychodni lub szpitalu nalezy okazac ksiazeczke
    > zdrowia i dowod wplaty na ubezpieczenie zdrowotne za ostatni miesiac.

    Co jest cięzka paranoją.
    Przykład z mojej praktyki - spółka jawna zatrudniająca ponad 100 osób.
    Składki za wspólników ida do ZSU jednym przelewem w ogólnej puli
    składek, razem z pracowniczymi.
    I moja szefowa musi pokazywać w przychodni przelew na ponad 10 tys.zł.
    Za pierwszym razem rejestratorka zrobiła głupia minę i zasugerowała żeby
    przelewy na ZUS za wlascicieli robić osobno.
    Tak, i co miesiąc wysyłac do ZUS pismo z wyjasnieniem dlaczego składki z
    jednej deklaracji zostały zapłacone dwoma przelewami bo ZUS nie jest w
    stanie poprawnie zarejestrować takiej wpłaty.
    Hint: wspólnicy spółki jawnej nie sa odrębnie zarejestrowanymi
    przedsiębiorcami i płatnikiem ich składek jest spółka - nie moga płacic
    każdy za siebie. Mielismy niezła przeprawę z ZUSem który na początku
    traktował jawne jak cywilne i kazał placic każdemu wspólnikowi za siebie
    a potem sie okazało że składki za wspólników półtora roku wisiały
    niezaksięgowane bo system nie wiedział co z nimi zrobić.
    Kupa papierów i nerwów bo przez ten cały bajzel szef nie dostał
    chorobowego przez pół roku, az sie wszystko wyjasniło.

    Teoretyczie system ZUSu miał byc taki super hiper że przychodnie i
    szpitale na bieżąco miały miec dostęp do informacji kto płaci a kto nie.
    No i mamy...

    Nie mówię juz o takim drobiazgu że np. ja dostaje wyciągi z konta
    zbiorczo ok 5-10 nastepnego miesiąca. Paniusi z przychodni moge co
    najwyżej wydruk z przegladarki pokazać, a to jakos do niej nie przemawia
    - za kazdym razem musze udowadniac że nie jestem wielbłądem.

    Maddy klnąca i w połowie przypadków idąca do lekarza prywatnie

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl