eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność założenia działalności. › Re: Dotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność założenia działalności.
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dotpay, wpływy z płatności, umowa o dzieło a konieczność
    założenia działalności.
    Date: Mon, 29 Sep 2008 13:07:56 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 29 Sep 2008 14:37:33 +0200, sawic napisał(a):

    > Czyli podatek należny od zawartej umowy o dzieło powinienem przyjąć jako
    > swoje koszty ?

    Jaki podatek, jakie koszty? To dotpay wykonuje "dzieło" dla ciebie i oni
    płacą podatek od swojego zysku z tego dzieła. Ponieważ oni są firmą a nie
    osobą fizyczną, więc ty nawet nie jesteś płatnikiem tego podatku. Więc
    dlaczego ty masz coś wliczać w koszty?

    > Strasznie to zagmatwane, i z tego wynika, że jakby nie patrzyć to
    > możliwość zbierania płatności przez osoby fizyczne, którą umożliwia
    > Dotpay, to bujda.

    Ależ skąd. Oczywiście, że osoby fizyczne prowadzące działalność
    gospodarczą mogą zbierać te płatności przez nich. A nawet osoby nie
    prowadzące takiej działalności też. Przykładowo gdy postanowisz sprzedać
    na allego odziedziczoną po dziadku kolekcję znaczków, to nie musisz w tym
    celu zakładać DG, a płatności możesz przyjmować przez dotpay.

    > A proszę mi jeszcze powiedzieć co by było w przypadku, gdybym płatności
    > zbierał, widniały by na moim koncie w Dotpay, jednak nie zawarł bym z
    > nimi umowy o dzieło i nie dokonał wypłaty. W takim wypadku, przed
    > dokonaniem jakiejkolwiek wypłaty, prowadzę DG, czy też nie ?

    Przecież pisałem wyraźnie prowadzenie działalności gospodarczej to nie
    tylko przyjmowanie pieniędzy, a wszystko co się robi żeby te pieniądze
    zarobić.

    > Pytanie z innej beczki.
    > Jeżeli jakaś osoba fizyczna przyjmuje na ogrodzenie swojego domu reklamę
    > od jakiejś firmy i wystawia jej za to rachunek, to z tego ci się
    > orientuję nie musi prowadzić DG, pomimo, że jest to ciągły sposób
    > zarobku. Pod jaki § to podchodzi i jak się ma analogiczna sprawa w
    > przypadku udostępniania powierzchni reklamowej na stronie www ?

    Bo najem (mieszkania, płotu) jest odrębnym źródłem dochodu od działalności
    gospodarczej. Na grupie były kiedyś dyskusje czy możliwy jest najem czegoś
    niematerialnego ("powierzchni" na stronie www). Nie pamiętam rezultatu tych
    dyskusji. Poszukaj w archiwum.