eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty › Re: Dotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty
  • Data: 2010-06-18 09:34:38
    Temat: Re: Dotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To zależy od odpowiedzi na trzy pytania:
    > - czy *muszą* podlegać amortyzacji, podstawowym kryterium oprócz
    > używania krótkookresowego (mniej niż rok, jak rozumiem nie o to
    > chodzi) jest graniczna kwota 3500 zł wartości początkowej

    Hmmm. rozumiem, że chodzi o każdy przedmiot z osobna... Chcę kupić dwa
    kompy macbook i każdy z nich na pewno będzie droższy niż 3500 PLN.
    Jeżeli jest takie dziwne kryterium, to mogę zdecydować się na jednego
    lapka PC - wtedy może być on tańszy niż owe magiczne 3,5 tys, a drugi -
    bardziej wypaśny mac, no i oczywiście będzie on przeznaczony do używania
    dłużej niż rok. Sama umowa o dotacji obliguje mnie do prowadzenia DG
    przez okres co najmniej 24 miesiące.

    > - czy mogą być kosztem, ze względu na kryterium "nabycia w celu"
    > wg ustawy

    No właśnie do tego chcę dojść, bo jakoś gubię się jeszcze ciągle w tym
    gąszczu :-) Tego póki co, nie wiem i właśnie o odpowiedź na to pytanie
    mi chodzi od początku.

    > - czy w razie spełnienia obu warunków naraz podatnik *chce* sobie
    > wybrać taką lub inną metodę zaliczenia do "majątku w DG".

    Yhy... :-).
    Ja bym wolał nie zaliczać tego do środków trwałych, tylko wrzucić od
    razu w koszty, bo to byłoby dla mnie korzystniejsze, ale nie wiem
    właśnie czy tak mogę :-). Dowiem się w biurze, które sobie ostatecznie
    wybiorę.

    [..] czytaj zawsze najpierw przepisy,
    > dopiero później komentarze. Inaczej będziesz się poruszać we mgle
    > (po prawdzie przy czytaniu samych przepisów... też :>,

    O... to chodzi :-D. One wcale jasne i jednoznaczne raczej nie są.

    pozdr.
    robercik-us