  • Data: 2009-11-12 14:04:08
    Temat: Re: Dochody z giełdy - dwa pytania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 Nov 2009 14:40:06 +0100, =Marcos= napisał(a):

    > 1. Czy podatek z giełdy liczony jest od konkretnych transakcji, czy od
    > ogólnego bilansu? Załóżmy, że w roku wykonałem 2 transakcje. Na jednej
    > zarobiłem 100zł, na drugiej straciłem 100zł. Płacę podatek?

    Nie płacisz. Liczy się "ogólny bilans". Pamiętaj dodatkowo o zasadzie
    FIFO - jeśli kupowałeś po różnych cenach najpierw sprzedajesz papiery
    najstarsze.

    > 2. Czy biuro
    > maklerskie automatycznie skojarzy stratę na akcjach z połączonych
    > spółek? Konkretnie - kupiłem Stormm, który połączył się z Jago, teraz
    > mam akcje Jago.

    A wymiana była w stosunku .....? Dobrze załóżmy, że 1:1

    > Jeśli kupiłem Stormm za 100zł, a teraz mam Jago warte
    > 80zł i je sprzedam, system uzna mi zysk 80zł czy stratę 20zł?

    Masz rozliczyć stratę 20 zł. A to co dostaniesz napisane na PIT z biura,
    to już zależy głównie od jakości systemu informatycznego biura. Bywają
    kiepskie. Ja osobiście uważam, że wyliczenia biura należy traktować tylko
    orientacyjnie.