  • Data: 2005-02-09 10:53:13
    Temat: Re: Dobra kupiłem w DE towar z zerowym VAT-em....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Feb 2005, 7-me poty wrote:
    >+ > Ależ odliczysz.
    >+ > Od tego co naliczysz od tego zakupu.
    >+ > Dlatego jest obojętne bez względu na górkę czy dołek.
    >+ >
    >+ Oj nie rozumiemy się

    Najwyraźniej - poprzednik miał na myśli LEGALNE postępowanie.

    >+ skoro jak pisałem wcześniej jeżdżę Żukiem rodem z Lublina to raczej nie
    >+ jestem na biznesmenem z górką Vat-u lecz kolejną mutacją mrówki lub tipa.

    To są IMO dwie RÓZNE rzeczy. Mrówki z reguły *łamią przepisy* korzystając
    z faktu nieskutecznego egzekwowania prawa (np. limitów - i z powodu
    nierejestrwania obrotu przekraczają limity), TIP może działać zupełnie
    legalnie - na szkodę państwa które CHCE nie dostać podatku (bo wprowadza
    podatek wyższy niż mają sąsiedzi).

    >+ Poprostu mój towar jest bardziej atrakcyjny bo tańszy o 16% lub 22%

    ...no i tu jest różnica.
    Towar tańszy o 7% (np. nabyty w Niemczech z 15% VAT) lub 15% (nabyty
    w państwach które w ramach akcesji - nie tej "nowej", ale poprzedniej,
    chyba Irlandia tak wywalczyła - że ma PODSTAWOWĄ stawkę VAT 7% !!)
    może być *legalnie* sprzedany w Polsce.
    Firma (każda) w UE ma prawo sprzedawania do pewnego limitu z *krajowym*
    VATem, jak TIP występuje w roli "przewoźnika" (a nie "sprzedawcy
    *własnego* towaru") to może legalnie ci "dowieźć" towar z VATem 7%.
    Co do wysokości limitu już objaśniam (przymyślałem przed majem :))
    Załóżmy iż to w Polsce jest 7% VAT. Załóżmy iż nie ma chorych
    kłopotów z doliczaniem i odliczaniem ZUSów ("zdrowortne").
    Osoba A zakłada DG - ma limit sprzedaży załóżmy 30 000 zł (nawet
    nie wiem ile dokładnie ustalono na bieżący rok - art. 23 ust.
    o VAT).
    Małżonek też zakłada.
    I zakładają S.C :)
    Razem mają 90 kzł limitu.
    Jak im mało to przystępuje do akcji szwagier:
    - szwagier 30 kzł
    - szwagier w S.C. z mężem 30 kzł
    - w S.C. z żoną 30 kzł
    - w S.C. z małżonkami 30 kzł.
    Jak jeszcze ciotka przystąpi.... ;)

    Każdy kraj z niższym VAT jest w ten sposob finansowany przez kraje
    z wyższym VAT - my dopłacamy do Irlandii, Niemiec i innych takich.
    My, wprost, bo ja też fotoaparat kupiłem u TIPa... i mój VAT dostał
    któryś kraj z 7% VAT. Polska nie chce (chce zaraz 15% więcej).

    Natomiast o 22% taniej LEGALNIE się nie da.
    Ktoś MUSI nie zapłacić podatku - a przepisy traktują to jak KRADZIEŻ.

    >+ Jeśli nie ma, to ludzie brać właścicieli DG i na zakupy za granice .

    Przecież tak się dzieje.
    Tyle iż ze względu na limit nie opłaca się handlować "dużymi" towarami,
    więc nie słyszałem żeby ktoś kupował u TIPa np. lodówki.
    Ale "małe lekkie i dochodowe" towary - czyli "elektronika hi tech"
    jak najbardziej.

    >+ Możliwy jest również wariant zakupów w PL z 0% vat-em poprzez podstawioną
    >+ firmę.

    To jest oszustwo plus firmanctwo. Nie wiem za co można dostać więcej
    "chlebka na koszt podatników", ale ze 3 lata chyba będzie.
    I słusznie zresztą. Dlaczego tylko "inni" mają płacić podatki ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)