    From: "pt" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Do G.Smolika i nie tylko... - prośba o pomoc!!!
    Date: Fri, 19 May 2006 12:47:27 +0200

    news:e4joi2$1nl$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jeden małżonek od drugiego nie może kupić majątku wspólnego!!!
    > Te towary są tak samo jej jak jego jeżeli tylko nie wyłączyli w jakimś
    > zakresie wspólności ustawowej (ona się nazywa "ustawowa" bo z mocy prawa
    > wszystko co kupione po ślubie jest wspólne - poza małymi wyjątkami nad
    > którymi sie nie będę rozwodzić - dopóki małżonkowie nie zadecydują
    inaczej).

    Już nic z tego nie rozumiem. Jedne przepisy a różna interpretacja? Czy to
    jest dopuszczalne?
    Dzwoniłem dziś do 2 innych US w innym mieście pod które niestety nie
    podlegam i według nich (oni nie powiedzą jednoznacznie tylko im się WYDAJE!)
    że rzeczywiście umowa kupna -sprzedaży nie powinna tu mieć zastosowania bo -
    wspólnota majątkowa. I nie mogę po opłaceniu podatku z remanentu
    likwidacyjnego wystepować już jako firma.
    Ale jakim sposobem małżonka ma towar wprowadzić do swojej firmy jako
    remnent początkowy to tego nie wiedzą. Według nich to bardziej prawniczy
    sposób(KRiO; KC), może protokół przekazania, może coś innego..!
    W każdym razie ma być poprawnie. A u mnie w US tylko umowa....!!!
    I rób tu człowieku człowieku co chcesz!
    Pozdrawiam
    TP