  • Data: 2007-05-01 07:11:37
    Temat: Re: Dlaczego ulga odsetkowa nie przysluguje?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Apr 2007, przemekk74 wrote:

    > Odliczenie przysluguje, jezeli:
    > podatnik lub jego malzonek nie korzystal lub nie korzysta z odliczenia od
    > dochodu (przychodu) lub podatku wydatków poniesionych na wlasne cele
    > mieszkaniowe...
    >

    > Teraz oznaczmy jako
    >

    > a - "podatnik z ulgi korzystal"
    > b - "malzonek podatnika z ulgi korzystal"
    > c - "odliczenie przysluguje"

    Treść zawiera zapisy "nie korzystał", a nie "korzystał", "lub"
    operujące na negacjach jest równoważne "i" ich przeciwieństw!
    Prawa rachunku zdań się kłaniają:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_rachunku_zda%C5%8
    4

    > calosc mozna (chyba) zapisac
    >
    > jezeli a=falsz lub b=falsz to c=prawda

    Nie.
    Jeśli a=fałsz *i* b=fałsz to c=prawda
    Prawo de Morgana to się mądrze nazywa :)
    (Podatnik *nie* korzystał) *lub* (jego małżonek *nie* korzystał*),
    a jeszcze dokładniej:
    (podatnik *nie* (korzysta *lub* korzystał)) **lub* (jego małżonek
    *nie* (korzysta *lub* korzystał))
    :)
    Narusuj sobie pierwszy (prostszy) przypadek jako rachunek zbiorów
    zdarzeń: "korzysta/nie korzysta" z przecięciem "podatnik/małżonek".

    > dla mnie jak byk wynika

    Przemyśl raz jeszcze :)
    Inna rzecz, że w języku polskim mamy taki pożyteczny spójnik oznaczający
    dla listy przedmiotów "lub [...pozycja...] nie", nazywający się "ani",
    ale widać w Sejmie nie wiedzieli że jakby napisać "podatnik ani jego
    małżonek..." to treść byłaby znacznie bardziej zrozumiała :]

    > Jak dla mnie:
    > - albo sa inne przepisy czy pozniejsze nowelizacje, ktore np slowo "lub"
    > zmieniaja w slowo "i" (cos jak "i czasopisma")

    ...prawa rachunku zbiorów i zdań, oraz prawdopodobie to że nie byleś
    łaskaw poustawiać łączników we właściwej kolejności :)

    > Bardzo prosze o wyjasnie

    To wyżej może być? ;)

    > - z tym, ze jezeli ktos wie dlaczego ulga niue
    > przysluguje to prosze przytoczyc podstawe (nie artykul z internetu)

    Akurat nie mam pod ręką żadnej mądrej książki z algebrą Bolle'a, pozwolę
    się więc skorzystać *jednak* z odesłania do wikipedii :)

    pzdr, Gotfryd