  • Data: 2004-02-25 21:30:13
    Temat: Re: Dieta - czlonek zarzadu - jeszcze raz...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Feb 2004, Baton wrote:
    [...]
    >+ Jednakże interpretacja Ministerstwa Finansów została zakwestionowana przez
    >+ Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 26 września 1996 roku III ARN 47/96

    Mocno stare. Jestem przekonany iz gdzieś na HDD znajdę nowszą
    interpretację. Ale nie obiecuję wcześniej niż pojutrze... :(
    Może ktoś odszuka - na pewno były komentarze w GP lub RP :)
    Wyrok wyrokiem, ale zauważ że bywa tak iz NSA[7]/SN/TK wydają
    wyrok - i kończy się to nowelizacją przepisu tak aby "pasował"
    do stanu oczekiwanego :) a ustawa z '96 to tak o połowę (albo
    i bardziej) była chudsza od obecnej !
    [...]
    >+ Jak ostatecznie wyglada sytuacja z zleceniobiorcami i innymi osobami
    >+ wykonujacymi prace na rzecz spolki z innego tytulu prawnego? Czy dla nich
    >+ diet i delegacji nie mozna kategorycznie zaliczyc w KUP?

    Pamiętam ze jakeśmy się na grupie kłócili o to czy mozna koszty
    zleceniobiorcy zaliczyć w KUP zleceniodawcy (zamiast mu wypłacić
    i kazać odliczyć samemu) to ktoś mi z rękawa wyciągnął właśnie
    namiar na interpretację, stanowisko lub rozporządzenie (nie pamiętam).
    A tam był jednoznaczny zapis dotyczący kosztów wyjazdu właśnie !
    (przyznam że nie pamiętak czy obejmował *całą delegację*, razem
    z ryczałtami - chyba tak).
    groups.google.pl pewnie znajdzie...
    I być może pójdzie ci lepiej niż mi z moim HDD :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)