  • Data: 2009-02-04 14:01:50
    Temat: Re: Debilny obowiązek posiadania pieczątki (DG)
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-02-04, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

    > Załóżmy, że jednak zdecyduję się na wyrobienie pieczątki.
    >
    > Siłą rzeczy muszę ją wyrobić przed złożeniem dokumentów rejestracyjnych
    > w US (żeby mieć czym przybić).
    >
    > No ale jak mogę zażądać faktury VAT od pieczątkarza, skoro jeszcze nie
    > jestem zarejestrowany jako VAT-owiec? Jak przerwać do błędne koło?

    1. Do NIP-1 / VAT-R nie trzeba pieczątki.
    2. Możesz brać faktury od momentu rejestracji w EDG.
    3. Na rejestrację NIP/VAT-R masz czas do chyba 14 dni od daty
    wspomnianego wpisu
    4. Od daty określonej we wniosku możesz już brać faktury na firmę.
    5. WYSTAWIAĆ faktury możesz dopiero dzień po złożeniu VAT-R

    to taki mniej więcej skrót.
    Jak nie chcesz by Ci się krzywda stała, to poczytaj sobie tak 4-5k
    postów + stosowne ustawy. Wiem, że boli, ale potem boli mniej jak wiesz
    co skąd i dlaczego i umiesz SPK [1] wszystko wyjaśnić.

    [1] Smutnym Panom Kontrolerom

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl