  • Data: 2003-12-02 21:14:06
    Temat: Re: Data nadania, data wystawienia
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2003-12-02 17:00, Jacek wrote:
    > Tak oczywiście jest (zapłacić, nawet jak faktura nie dojdzie :-( ).
    > Natomiast problem jest inny - czy w przypadku ew. kontroli US nie
    > zakwestionuje mi zapłaty dokonanej na podstawie takiego papieru - nie będę
    > mógł zaksięgowac tej zapłaty w koszty ze względu na błędy formalne. I to
    > jest właściwe pytanie: czy tak wystawiony druk jest formalnie poprawną
    > fakturą? Pomijamy inne aspekty, a skupiamy się na nieszczęsnych datach.

    Zależy na kogo trafisz - ale pewnie czepiano by się - polecam, jak post
    niżej - spróbowac dowiedzieć się u źródła.
    Założywszy, że mogłes nie zauważyć błedu, mógłbys powołać się na umowę i
    jej ciagłość tzn. dotychczasowy sposób wystawiania (w umowie pewnie jest
    zapis, kiedy faktura jest wystawiana - oraz oczywistą pisarską omyłkę
    wystawcy, której nie zauwazyłeś.
    Może sporządzić notę i wysłać z kopią do podpisu (2-gą kopię i dowód
    nadania trzymaj) - ostatnio czytałem orzecznictwo, co może być zmienione
    notą, co nie - IMHO data tak, ale mogę się mylić.
    Bigos powstanie, gdy złą numeracje względem dat mają "oni" - ale to już
    ich bigos.
    Podejrzewam, że wystawiaja faktury "na zapas", a datownik jest "z
    komputera" - stąd perełka.

    Pzdr: Catbert