  • Data: 2011-12-30 01:10:08
    Temat: Re: Darowizna pieniędzy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Dec 2011, witek wrote:

    > "może rodzić"
    > nie zawsze mi się chce klepać polskie literki.
    >

    > wymieszanie pieniedzy nie jest zabronione ani karalne.
    > rodzi tylko skutki podatkowe.

    Tak kombinuję...
    Wniesienie do majątku wspólnego osobistych pieniędzy chyba skutków
    rodzić nie powinno, dobrze mi wychodzi?
    Czyli punktem zaczepiania mogłoby być jedynie doczepienie się do
    darowizny, jako wykonanej do majątku wspólnego (a to oznacza,
    że połowa kwoty może nie korzystać z preferencji).
    Na zasadzie "tak naprawdę to miało być dla was a nie tylko
    dla pana".
    Czyli wypadałoby, aby istniały co najmniej mocne przesłanki do
    tego, że to nie w momencie wykonywania darowizny istniał pomysł
    aby darowizna szła "do wspólnego", ale później otrzymujący
    wprowadzał ją do majątku wspólnego.
    Czy ja wiem - na zasadzie "po trochu przy okazji większych
    zakupów"?

    pzdr, Gotfryd