  • Data: 2011-12-30 10:59:32
    Temat: Re: Darowizna pieniędzy
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > rodzic, o ile nie daruje z wlasnego oddzielnego majątku, wykonuje tak
    > naprawdę darowiznę w imieniu swoim i współmałżonka. wiec de facto przy
    > jednym przelewie od "rodziców" darowizny są dwie, i do US idą dwa
    > druki od jednego i od drugiego rodzica po połowie darowanej kwoty.

    Jak dostałem darowiznę od ojca, to urząd czepiał się o różne
    kretyństwa, w tym kazał MNIE donosić do urzędu dowód osobisty
    _darczyńcy_, ale brak matki na kwitach w żaden sposób urzędowi nie
    przeszkadzał. (A druki i tak idą od obdarowanego, nie od darczyńcy.)

    Przelew był z konta wspólnego rodziców, ale w razie czego istnienie
    majątku osobistego (wpłaty z praw autorskich) dałoby się chyba
    udowodnić... :)

    A przy okazji - czy stawiasz tezę, że do tego, żeby ojciec żyjący we
    wspólnocie majątkowej z drugą żoną mógł dać nieopodatkowaną darowiznę
    dziecku, wymagana jest wcześniejsza intercyza? A czy takiej intercyzy
    nie zakwestionują jako 'obejście podatku'?

    MJ