    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna matka - syn
    Date: Thu, 29 Nov 2012 01:24:10 -0600

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ktoś mi zdaje się pisał, że w końcu (acz już dłuższy czas temu) tę
    > sprawę uregulowano, możesz potwierdzić?

    awabtura byla miedzy polska a anglia i tu od paru lat jest nowa umowa

    pomiedzy polska i usa dalej jest umowa z 74 roku polegjaca na dojeniu
    polakow ile sie da.

    jest umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania, ale po pierwsze nie ma
    tam slowa o darowiznach, po drugie jak sam piszesz rozstrzyga o
    podatkach tego samego typu a darowizny niestety takowe nie są.
    tu jest oddzielny podatek do tgo, tam jesst dochodowy.

    tak samo w druga strone za cholere nie uwzglednisz podatkow stanowych bo
    w polsce takowego nie ma. uda sie urwac tylko pdoatek federalny, a ten
    zwykle jest duzo nizszy niz stanowy. No chyba, ze sie na alasce mieszka,
    gdzie nie tylko nie zabieraja, ale jeszcze daja.

    to co ustatnio robili to ZUS.
    daje sie troche urwac z ichniejszego systemu emerytalnego jesli ktos tam
    pracowal, moze byc tez nielegalnie, i wrocil. Lata pracy tam da sie
    zaliczyc do lat pracy przy obliczaniu emerytury w Polsce.
    Oczywiscie algorytm jest taki, zeby najwiecej zarobil na tym ZUS, ale
    zawsze lepiej jest miec troche niz nic.