  • Data: 2012-11-30 11:02:21
    Temat: Re: Darowizna matka - syn
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to chyba wszyscy wiedzą, bo głośne było :)
    > Ale o tym, że w USA nie ma podatku od spadków już niekoniecznie
    > (i myślę że niejedno piwo bym wygrał w idywidualnych zakładach,
    > że znajdą się tacy którzy z takiej tezy wywiodą wniosek jakobym
    > twierdził ze w USA spadki są nieopodatkowane :D)

    Jak kazdy przepis w ameryce, jesli mozna go skomplikowac, tak zeby bez
    prawnika nie dalo sie tego rozgryzc to na pewno zostalo to juz zrobione.

    Czy podatek jest czy go nie i jaki podatek zalezy od tego kto daje, ile
    daje i komu daje.

    Genralnie do 13 tys rocznie z podatku jest sie zwolnionym, z wyjatkami
    darowizn, od pracodawcy i od innych osob jesli np. jest to zwiazane z
    promocja. Wowczas dolicza sie takie kwoty do dochodu i rozlicza w
    zeznaniu rocznym. Zwykle pracodawca uwzgledni to juz w swoim pit i
    pobierze zaliczke.

    Jesli darowizna ma forme "chaty" to zwolnienie bylo do 5 mln, teraz chca
    sciac do miliona.

    No i najwazniejsze, zwykle podatek (jesli nie jest doliczony do dochodu)
    placi dajacy :)