    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna, ale od 10 osób...
    Date: Tue, 27 Mar 2007 20:19:08 -0500

    "Robcio" <r...@i...pl> wrote in message
    news:eub8n8$nj6$1@news.onet.pl...

    > nie widze zadnej analogi z moja sytuacja, dostalem pieniadze od kogos,
    > ktore z powodow praktycznych po drodze przeszly przez moich rodzicow.

    No i tu jest twój ból.

    > nie wiem czym jest depozyt (z tego co czytam wy rowniez nie wiecie) a
    > powszechne rozumienie tego slowa nie pasuje mi do mojej sytuacji

    za to US będzie doskonale wiedział.

    > jak

    darowizna 9637 zł zwolniona z podatku z definicji, masz dwoje rodziców, jak
    masz jeszcze żonę, to rodzice mogą darować żonie, która tesz ma rodziców.
    Dodatkowo można na cele mieszkaniowe dostać 2 x 9637 też zwolnione, to już
    razem jest 8 x 9637 zł.
    Dodatowo bez podatku można dostać pożyczkę, którą później "ewentualnie"
    trzeba oddać.
    W ustawie jest napisane zwolnione jak darowizny, więc co niektórzy twierdzą,
    że dodatkowe 9637 pozyczone na cele mieszkaniowe tez wchodzi w grę. To by
    było kolejne 4 razy 9637 zł.
    To razem już przekroczyliśmy 100 tyś. W grę wchodzą ewentualnie jeszcze
    weksle.
    Spokojnie bez podatku byś pałac wybudował, tylko trzeba myśleć przed, a nie
    po.

    > wiesz nie wszyscy sa alfa i omega, ty sie znasz na tym, ja na czyms innym
    > (rowniez zwiazanym z bierzacym studniowaniem prawa).
    > to ze takie sa przepisy nie oznacza ze jest to automatycznie madre,
    > uczciwe i moralne.
    > a to ze urzednicy zwykle interpretuja przepisy na korzysc panstwa a nie
    > podatnika nie wynika z przepisow, a wrecz przeciwnie.

    to trzeba pójść po rozum do głowy i powiedzieć sobie, że jak się na czymś
    nie zna to warto się kogoś mądrzejszego zapytać zanim się weźmie do roboty.
    Jak jesteś chory, to idziesz do lekarza, czy próbujesz sie leczyć czym
    popadnie?