    From: "tinkywinky" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dane osobowe na fakturze
    Date: Sat, 30 Nov 2002 08:33:14 +0100

    news:as7568$589$1@news.tpi.pl...
    > Chyba cos pleciesz. We wszystkich wpisach jakie widziałam firma jest bez
    > imienia i nazwiska przedsiębiorcy.
    > Na podani pisze się "PPHU ABC Jan Kowalski" a na wpisie dostajemy:
    > nazwa firmy: PPHU ABC
    > Imie i nazwisko przedsiębiorcy: Jan Kowalski

    Trzeci raz rejestrowalem dzialalnosc (z roznych powodow)
    i wszedzie mialem we wpisie spisane XXXX Jan Kowalski,
    chociaz pisalem tylko XXXX. To bylo dopisywane z "automatu"
    w UG/UM. Dalsze urzedy w procesie rejestracji przepisywaly
    nazwe z wpisu.

    > To jest trochę tak jakby imie i nazwisko przedsiębiorcy nie było cześcia
    > nazwy firmy ale niezbędnym dodatkiem.
    > Wpis w ewidencji okresla pod jaką firma prowadzi działalnośc Jan
    > Kowalski, ale to w dalszym ciągu jest Jan Kowalski - nie wydzielił sie z
    > niego jakiś odrębny byt o nazwie PPHU ABC.

    Tu chodzi tylko o nazwe, nie dzialalnosc - tylko nazwa idzie na FV :-)

    > Ale co i rusz spotykam ludzi którzy uważaja że zakladając jednoosobowa
    > DG tworza odrębny byt prawny i potem sie dziwią że im US wchodzi na
    > konto osobiste, bo przecież "to nie firmowe a moje własne".

    Oczywiscie jestem "tylko" osoba fizyczna prowadzaca dzialanosc gospodarcza,
    ale np. TPsa z automatu dopisywalo imie i nazwisko na FV, choc we wszelkich
    dokumentach "firmowych" oraz na pieczatce jest sa XXXX. Oczywiscie nie
    tylko ta "instytucja", ogolnie mowiac wiekszosc. Dla mnie to wygladalo
    jakbym
    mial zarejestrowana firme XXXX a faktury szly na XXXX YYYY, bo
    firm PPHU ABC Jan Kowalski moze byc wiele - dobry przyklad nazwiska.

    BTW Mam konto i osobiste i firmowe i potrafie je rozroznic :-)
    Jezeli naprawde byloby tak (jezeli tak piszesz, to pewnie tak jest - nie
    mialem takiej sytuacji),
    ale banki bardzo dokladnie rozrozniaja te konta, zwlaszcza w prowizjach i
    oplatach :-)

    Moze i jestem "niedouczony", ale z czego wynika to, ze musi byc nazwisko ?
    Przeciez jest NIP i REGON po ktorych mozna jednoznacznie "wskazac" "firme".
    "Firma" taka ma przeciez taki sam NIP jak osoba prowadzaca ta dzialalnosc.

    > Maddy

    Pozdro
    PST135 (maz tinkywinky) :-)