  • Data: 2002-11-29 07:32:15
    Temat: Re: Dane osobowe na fakturze
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik tinkywinky napisał:
    > Witam
    >
    > trzeba "przewalczyc" w UM/UG przy rejestracji.
    > Ja mam zarejestrowana dzialalnosc na firme "XXXX" bez imienia i nazwiska.
    > Pozniej w US nie moze byc "dodane" imie i nazwisko, gdyz byloby niezgodne
    > z dokumentem rejestrujacym - w moim przypadku wpis.
    Chyba cos pleciesz. We wszystkich wpisach jakie widziałam firma jest bez
    imienia i nazwiska przedsiębiorcy.
    Na podani pisze się "PPHU ABC Jan Kowalski" a na wpisie dostajemy:
    nazwa firmy: PPHU ABC
    Imie i nazwisko przedsiębiorcy: Jan Kowalski
    Ale nawet gdyby jakies urzędy dopisywały lub nie (na życzenie?) nazwisko
    do nazwy firmy to prawo działalności gospodarczej wymaga *używania*
    imienia i nazwiska w obrocie gospodarczym - nie ma znaczenia jak jest we
    wpisie. Masz uzywać imienia i nazwiska *obok* nazwy firmy.
    Używać - niekoniecznie rejestrować.
    To jest trochę tak jakby imie i nazwisko przedsiębiorcy nie było cześcia
    nazwy firmy ale niezbędnym dodatkiem.
    Wpis w ewidencji okresla pod jaką firma prowadzi działalnośc Jan
    Kowalski, ale to w dalszym ciągu jest Jan Kowalski - nie wydzielił sie z
    niego jakiś odrębny byt o nazwie PPHU ABC.

    Ale co i rusz spotykam ludzi którzy uważaja że zakladając jednoosobowa
    DG tworza odrębny byt prawny i potem sie dziwią że im US wchodzi na
    konto osobiste, bo przecież "to nie firmowe a moje własne".
    Juz sam fakt niepewności czy "jednoosobowy" przedsiębiorca może sobie
    swobodnie obracac pieniedzmi firmy, przelewać je na konto osobiste i
    wyciagac z kieszenia gdy nie ma środków na rachunku firmowym, świadczy o
    sporym zamieszaniu w pojęciach.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk