    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DIETY W PODRÓŻACH SŁUŻBOWYCH - JAK UDOKUMENTOWAĆ?
    Date: Sat, 26 Nov 2005 11:28:38 +0100

    On Wed, 23 Nov 2005, Maria wrote:

    > Proszę poszukać w interperacjach podatkowych, a okaże się, że dla
    > prowadzącego działalność dieta nie przysługuje.

    Dziwy waszmościna prawisz :)

    > Firma transporowa zatrudniająca kierowców wypłacała im diety , a następnie
    > kazała założyć im działalność gospodarczą i dalej świadczyć usługi na rzecz
    > swojej firmy i w/g interpretacji wielu urzędów skarbowych teraz im diety nie
    > przysługują, bo nie są już pracownikami, tylko prowadzącymi działalność.

    Nie wiem czy widzisz tu dwa problemy nie mające ZUPEŁNIE związku
    z zaliczaniem do KUP wydatków na "normalny wyjazd" przez "normalnych
    prowadzących DG" :)
    Otóż w postawionym przez ciebie przypadku w rachubę wchodzą
    dwa problemy:
    - jeśli mowa o pracowniku - "problem kierowcy". Rzeczywiście, jest
    problem interpretacyjny, jako że kierowca nie jest "w podróży
    służbowej". On jest... w miejscu pracy (na stanowisku pracy).
    Stanowisko dyskusujne, niemniej oparta na formalnie poprawnych
    przesłankach i co ciekawsze - dotyczące PRACOWNIKÓW właśnie :)
    - jeśli mowa o prowadzących DG - pomysł wypłacania im diet przez
    obcy podmiot. To jest zupełnie postawione na głowie !!

    Prowadzący DG wykazuje kwotę równoważną diety i *zalicza ją w koszt*.
    Kropka.
    On.
    Sobie !!!
    Nie jest do podstawa do płacenia czegokolwiek przez kogokolwiek !
    Skutkuje JEDYNIE efektywnym obniżeniem podatku u prowadzącego DG,
    a NIE u jego kontrahenta !
    Jak firma "X" chciała zaliczać w KUP diety wykazywane przez
    prowadzącego DG "Y" to ja się nie dziwię że im to US "wywalił
    z kosztów". Prawidłowo...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)