    From: Jacek <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG w Polsce - Wykonywanie uslug za granica
    Date: Wed, 17 Dec 2003 15:45:15 +0100

    Pawel Durys wrote:
    > Witajcie,
    >
    > W zwiazku z pewnymi okolicznosciami naszla mnie mysl aby...
    >
    > 1. Zarejestrowac DG w Polsce (ze wszystkimi tego zadami i waletami).
    Spox, to proste.
    > 2. Wyslac sie w delegacje za granice, powiedzmy do Francji.
    Tez mozesz, nie ma problemu.
    > 3. Wystawiac faktury dla kontrachenta francuskiego, za prowadzone prace
    > (uslugi zwiazane z konserwacja i naprawa maszyn)
    Z tym juz gorzej, bo wystawiac faktury oczywiscie mozesz, ale zeby tam
    pracowac musisz miec zezwolenie. W przypadku Francji jest to bardzo
    dluga procedura i nie wiadomo, czy kontrahent francuski Ci pomoze, bo
    ich tez przeraza biurokracja.
    > 4. Zyc dlugo i szczesliwie...
    Pewnie, czemu nie, chocby na Lazurowym Wybrzezu:-)

    > Teraz pytania:
    > 1. Deklaracje sklada sie co miesiac, ale skoro bede w delegacji (fizycznie
    > nie bede w Polsce) to jak to mozna obejsc? Pelnomocnik? Wysylac poczta?
    Tego sie nie obchodzi, to trzeba zrobic, mozna uzyc pelnomocnika, albo
    wysylac deklaracje poczta.
    > 2. Czy w KUP bede mogl wliczac:
    > - koszty zakwaterowania (wynajem mieszkania)?
    Potrzebny rachunek.
    > - ryczalt za kilometry, w zwiazku z poruszaniem sie moim samochodem po
    > terenie Francji?
    Mozna.
    > - diety
    Tez mozna, ale zwroc uwage, ze inaczej liczy sie diety dla pracownika,
    inaczej dla wlasciciela firmy. Poza tym chyba od nowego roku zmieniaja
    sie przepisy - koniecznie sprawdz.
    > 3. Poniewaz bedzie to eksport uslug, a nie chce sie bawic w VAT, co z tym
    > podatkiem?
    Placisz VAT ze stawka 0% (baaardzo korzystne rozwiazanie).
    > 4. Czy z powodu przebywania ponad rok (tyle planuje na poczatek) bede mogl
    > sprowadzic majatek jako mienie przesiedlencze, skoro jestem w delegacji?
    O ile bedziesz tam legalnie (wiza dlugookresowa, pozwolenie na prace),
    to konsulat wystawi Ci odpowiedni papierek. Tez zalecam sprawdzic, jak
    to wyglada, zeby sie nie zdziwic, bo np. mienie musi byc podobno uzywane
    na co najmniej pol roku przed wyjazdem itp.
    > 5. Inne menadry i mielizny, na ktore powinienem zwrocic uwage...
    Najwieksza mielizna to legalny pobyt i praca w danym kraju. W przypadku
    Francji jest to bardzo ciezkie do zalatwienia.

    > Wszelkie uwagi i opinie beda mile widziane.
    Pzdr.