  • Data: 2003-12-17 19:59:59
    Temat: Re: DG w Polsce - Wykonywanie uslug za granica
    Od: Jacek <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef wrote:

    > Pozostaje pytanie czy wtedy (przy stalym pobycie)
    > bedzie to mozna uznac za podróz sluzbowa.
    > Pamietam jakies przepychanki z US dotyczace oddelegowania
    > pracowników do innej miejscowosci (z zapewnieniem wiktu i opierunku),
    > ze niby nie jest to podróz sluzbowa,
    > tylko wykonywanie pracy w innym miejscu
    > i diety sie nie naleza.
    > Nie pamietam jak dlugiego okresu dotyczylo oddelegowanie,
    > ale mysle, ze przy delegacji wlasciciela moga powstac
    > podobne watpliwosci.

    Owszem, US moze sie czepiac. Warto przepytac US, jak bedzie to
    interpretowal. WYdaje mi sie, ze nie powinno byc problemow, bo nawet
    przy rozliczaniu podatku, gdy czesc zostala zaplacona poza Polska, to i
    tak uwzglednia sie diety. Ja tak kiedys robilem, a nie mialem wlasnej
    dzialalnosci, tylko bylem pracownikiem firmy zagranicznej i zadnych diet
    nie dostawalem, a jednak moglem je uwzglednic w zeznaniu podatkowym.
    Podobnie powinno byc w przypadku prowadzenia dzialalnosci.

    Jeszcze jedno mi sie przypomnialo. W zgloszeniu do ewidencji trzeba
    podac: wykonawstwo u zleceniodawcy w kraju i za granica. Moze
    nieistotne, ale chyba lepiej sie zabezpieczyc.