  • Data: 2003-03-04 15:52:56
    Temat: Re: DG studenta - kilka pytan
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "xmarcel" <x...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:b428ua$k25$1@news.lublin.pl...
> [...]
    > informatycznych w zwiazku z tym mam kilka pytan do szanownych grupowiczow
    :
    > 1. siedziba - mieszkam w akademiku i jestem tu czasowo zameldowany, staly
    > meldunek mam w domu rodzicow w innym wojewodztwie. dzialalnosc w
    > rzeczywistosci bede prowadzil w miescie w ktorym studiuje. wiec gdzie mam
    > rejestrowac dzialalnosc(przypuszczam ze w miejscu stalego zameldowania
    > bedzie najlepiej) i jaki dokument przedstawic o prawach do lokalu(domu
    > rodzicow)?? (uslugi beda wykonywane prawie wylacznie u klienta)

    Mozesz na tymczasowym - pozwolenia dostaniesz i bedziesz mial US i ZUS na
    miejscu.

    > 2. jaka najlepiej wybrac forme rozliczen z US? karte podatkowa czy moze
    > ryczalt od przychodow ewidencjonowanych. Moje koszty to kursy, szkolenia,
    > ksiazki itp. oraz dojazdy do klientow, rachunki tel. oraz bede chcial
    > sukcesywnie nabywac sprzet do serwisowania komputerow.

    Z tego co wiem karta i ryczalt nie obejmuja uslug informatycznych. Czyli
    zasady ogolne.

    > 3. czy musze stac sie VAT-owcem? (moj kod dzialalnosci to 72.50.Z) czy dla
    > moich klientow, malych firm, bedzie roznica, jezeli wystawie faktore VAT
    czy
    > tylko rachunek?
    Nie musisz - ale jak duzo bedziesz kupowal to wyjdziesz na tym lepiej bedac
    Vatmanem. Dla twojego klienta bedzie obojetne czy odliczy VAT ktory ci
    zaplaci czy w oglole ci go nie zaplaci(kiedy VATowcem nie bedziesz) i
    jednoczesnie twoja usluga bedzie tansza wlasnie o ten VAT.

    > 4. decydujace czy wogole rozpoczna takawa dzialalnosc - ZUS. Przerazaja
    mnie
    > oplaty tj. w/g ustawy w sumie ok 40% liczone minimalnie od 60% sredniego
    > wynagrodzenia, a tyle to prawdopodobnie w wielu okresach wogole moge nie
    > zarobic. Moje pytanie - czy jako student ktory nie ukonczyl 26 roku zycia
    > moge liczyc na jakies ulgi??
    Nie ma ulg. Teraz caly ZUS to ok. 600 PLN.

    Powodzenia.

    Rafal