    From: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG podwinela sie nozka - co dalej?
    Date: Sat, 5 Mar 2005 22:10:06 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl

    > zobowi?zania podatatkowe przedawniaj? się po 5 latach licz?c od 1 stycznia
    > zapoznaj się z Ordynacj? podatkow? - tam znajdziesz dokładne informacje co
    > Ci mog? zabrać

    Rozpoczęcie "postępowania" nie zawiesza biegu przedawnienia?
    "Pani" z ZUS przysłała mi pismo w 6-stym roku, że zalegam coś tam
    (ale nie mało) razem z odsetkami za pracowników. Obowiązywało wtedy 5
    lat. Wiem z całą pewnością, że zaległości nie było i mógłbym to
    udowodnić, ale się zdenerwowałem i zadzwoniłem mówiąc, że czas na
    takie pisma minął. Na to usłyszałem, ze nie, bo wszczęto postępowanie
    zawiadamiając mnie pod starym adresem (nie mieszkałem tam już 4 lata)
    w ubiegłym roku.
    O zmianie adresu prawidłowo zawiadamiałem w terminie, więc napisałem i
    wysłałem odpowiednie pismo, że się nie zgadzam. Było to rok temu i
    odpowiedzi ani dalszych informacji na ten temat nie mam. Ciekawym, co
    się z tego urodzi :).
    A wyjaśnię czemu się zdenerowowałem: już 2x wyjaśniałem tą samą
    sprawę, za każdym razem, jak się zmieniał pracownik ZUS "prowadzący"
    mnie. To wezwanie pochodziło od kolejnego nowego pracownika.