  • Data: 2009-03-03 17:39:35
    Temat: Re: DG konto do rozliczen i jego oprocentowanie
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:

    > Zaczynam prowadzić DG (za kilka dni otrzymam potwierdzenie wpisu do
    > EDG), która będzie prowadzić przedstawicielstwo zagranicznej firmy w
    > PL. Współpraca zawiązana jest na podstawie umowy agencyjnej, a ja
    > posiadać będę umocowanie m.in. do pobierania należności w imieniu
    > firmy na rzecz i w imieniu której działać będę.

    E tam. A masz wpis w rejestrze przedstawiecielstw?
    Jakie należności? Jak przedstawicielstwo, to jest tylko promocja,
    a nie żadna sprzedaż. Masz po prostu zwykła działalność i umowę agencyjną
    z firmą zagraniczną.

    > Do tego celu zakładam dwa konta, jedno dotyczy mojej DG, a drugie
    > służyć będzie do odbierania należności od klientów oraz do rozliczeń z
    > firmą którą będę reprezentował

    Oba konta są Twoje. Dla podmiotu zagranicznego konta w tym trybie nie
    uruchomisz.

    > Ponieważ, firma z którą
    > współpracuję, będzie dosyć rzadko pobierać należności (ze względu na
    > różnice kursowe i koszt przelewu)

    Jak będzie pobierać i o jakich różnicach myslisz?
    Z klientami w PL rozliczysz się przecież w złotówkach.