    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - kilka pytań
    Date: Wed, 19 Feb 2003 11:07:19 +0100

    "Monica" <m...@h...pl> wrote in message
    news:b2ug00$b1u$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > 1/ Zarejestrowałam właśnie DG.
    > W zaświadczeniu o wpisie do ew. gosp. jako oznaczenie przedsiębiorcy mam
    > wpisane:
    >
    > AAA-BBB (nazwa firmy)
    > Ewa Nowak
    > ul. Nowa 5
    > 00-000 Nowakowo
    >
    > natomiast jako siedzibę przedsiębiorcy oznaczono - (i prawidłowo bo
    > działalność będę prowadzić pod tym adresem:)
    >
    > 11-111 Kwiatowo, ul. Kwiatowa 3

    W dzisiejszej GP jest napisane, ze prowadzacy we wlasny imieniu
    DG ne ma "siedziby" innej niz adres zamieszkania, ma natomiast
    "miejsce prowadzenia dzialanosci". To moze byc ine.
    (co prawda temat byl pit-4 ale mysle, ze tu powinno byc podobnie).

    > Pytanko jak mają brzmieć moje dane (do wystawiania i odbierania faktur)

    Nazwa badz nazwa skrocona i adres sprzedawcy.

    > Czy tak będzie dobrze?
    >
    > AAA-BBB
    > ul. Kwiatowa 3
    > 11-111 Kwiatowo
    >
    > (Jeśli to ma jakieś znaczenie będę na KPiR + VAT)

    Ma. Nie VAT-man nie wystawia FV.
    KPiR nie ma nic do rzeczy TU.

    > 2/. Wstępnie DG miała być spółką cywilną, ale w biurze prawno-rachunkowym
    > powiedziano nam że lepiej (łatwiej i taniej) założyć DG na jedna osobę a
    > druga ustanowić pełnomocnikiem.
    > Gdzie i kiedy ustanawia się takiego pełnomocnika?
    > Co może a czego nie może robić pełnomocnik w mojej DG?

    Pod warunkiem, ze sie nie wpadnie w 2 prog podatkowy...
    i pod warunkiem ze ta osoba nie potrzebuje miec udokumentowanego dochodu.

    Boguslaw