  • Data: 2006-01-13 22:18:24
    Temat: Re: DG, inwestycje gieldowe - ZNALAZLEM
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Jan 2006, du hast mich gefragt wrote:

    > O ile chodzi o DG OF to IMHO nie bardzo bo jest to inne źródło przychodów,
    > odrębne od pozarolniczej działalności gospodarczej.

    No czekaj.
    To jest inne źródło *o ile* nie jest w DG.
    Jak sprzedaję komputer (swój) to to jest przychód ze źródła
    art.10.1.8.
    Ale jak sprzedaję taki sam komputer, również mój, ale ujęty
    "na stanie DG" (na przykład jako towar handlowy) to już stanowi
    on przychód z DG.
    Pasuje?

    Żeby zgodzić się z twoim argumentem trzeba wskazać przepis
    *wykluczający* rozliczenie obrotu akcjami z DG.
    Dla niektórych rodzajów przychodów takie zapisy są, stanowiące
    iż mimo "prowadzenia w DG" sama klasyfikacja przychodu jest
    odrębna, na przykład:
    +++
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście
    o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 , uważa się:
    9) przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie
    przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów
    o podobnym charakterze, w tym przychody z tego rodzaju
    umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika
    pozarolniczej działalności gospodarczej - z wyjątkiem
    przychodów, o których mowa w pkt 7.
    ---

    ...albo:
    +++
    Art. 14.
    1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1
    pkt 3, uważa się [...]
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    1) przychody z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby
    związane z działalnością gospodarczą oraz przy prowadzeniu
    działów specjalnych produkcji rolnej składników majątku[...]
    [...]
    2c. Do przychodów, o których mowa w ust. 2 pkt 1, nie zalicza
    się przychodów z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby
    związane z działalnością gospodarczą [...] budynku mieszkalnego,
    jego części lub udziału w takim budynku, lokalu mieszkalnego
    stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu,
    [...]
    ---

    Jest jakiś przepis który tak stanowi dla obrotu papierami
    wartościowymi ?

    Przecież to by kładło na łopatki obrót wekslowy! (no chyba
    żeby było "papiery wartościowe z wyjątkiem weksli" :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)