    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 9 Dec 2011 02:06:22 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: DG i chorobowe

    On Thu, 8 Dec 2011, spp wrote:

    > A w jaki sposób chcesz chorować tylko na etacie a w DG nie?

    Chyba chodzi o to, że chorowanie na DG nie zwalnia z płacenia
    składek z tytułu DG.
    Zwolnienie z płacenia jest tylko jeśli płaci się dobrowolną
    składkę chorobową.
    Oczywiście, można mieć równocześnie inne zwolnienie, ale jeśli
    to "inne" zniknie, momentalnie pojawi się ZUS od DG.
    Dobrze gadam?

    No to teraz pytanie zasadnicze, bo nie mam zdrowia sprawdzać: czy
    takie "długie chorobowe" zalicza się do przychodów ze stosunku
    pracy :)
    Bo jeśli na PIT są (owe przychody) na innej pozycji...

    pzdr, Gotfryd