  • Data: 2011-12-09 19:10:58
    Temat: Re: DG i chorobowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Dec 2011, spp wrote:

    > Trudno się z Tobą nie zgodzić. :)
    > Ale z tego jednoznacznie wynika obowiązek opłacania składek na ZUS w pełnej
    > wysokości z prowadzonej działalności gospodarczej (bo nie ma dochodów z
    > tytułu stosunku pracy) a jednocześnie nie można prowadzić tej działalności
    > skoro jest się chorym. Dlatego sugerowałem zawieszenie działalności. :(

    Ale to ostatnie IMVHO wynika wyłącznie z chęci niepłacenia składek :]
    Płacenie składek ZUS nie wynika z "wykonywania DG", lecz z "bycia
    przedsiębiorcą", a nie widać zakazu "bycia chorym przedsiębiorcą".
    Faktem jest, że wtedy nie powinien "wykonywać", bo to by zasiłku
    pozbawiało.
    Ale przy postawieniu sprawy jak wyżej (chyba że w tym popełniłem
    błąd) to na ZUS spoczywałby obowiązek udowodnienia "wykonywania".

    > A to jest możliwe?

    Przyznam że nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd