  • Data: 2011-12-09 11:25:57
    Temat: Re: DG i chorobowe
    Od: spp <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ...jak ktoś wie "mniej więcej na pewno" to poproszę o potwierdzenie,
    > ale wydawało mi się, że chorobowe płacone przez ZUS jest swojego
    > rodzaju "odszkodowaniem z ubezpieczenia" :D

    Trudno się z Tobą nie zgodzić. :)
    Ale z tego jednoznacznie wynika obowiązek opłacania składek na ZUS w
    pełnej wysokości z prowadzonej działalności gospodarczej (bo nie ma
    dochodów z tytułu stosunku pracy) a jednocześnie nie można prowadzić tej
    działalności skoro jest się chorym. Dlatego sugerowałem zawieszenie
    działalności. :(

    > Idzie o zadeklarowanie "chorowania na DG", przy nieopłacanej składce
    > chorobowej.

    A to jest możliwe?

    --
    spp